CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 28, 2011

Cara Nak Dapatkan Bibir Merah Tanpa Gincu Macam Saya


1.       Elakkan bertemu dengan kawan-kawan yang banyak cakap. Bila banyak cakap ni mesti nak terbabas Alagappas. Bila dah Alagappas tu faham2 lah. Okay tak payah cakap banyak ! You know what I mean? Get it? Kewl. Aku pernah jumpa kawan yang banyak cakap ni , dah la banyak cakap, Tanya lak aku soalan soalan bodoh. Dah lar Tanya soalan soalan bodoh, pastu Tanya berulang ulang kali. Silap silap mau lempang jer. Annoying tau tak.!

2.       Berus bibir setiap kali kamu berus gigi. Ini dapat menanggalkan sel kulit mati. Bagi pengguna gincu, gincu dapat meluncur dengan lancar apabila gincu dioles pada bibir. Tak perlu gincu kot, bahan bahan yang digunakan dalam gincu tu pun tak baik unless bahan yang digunakan tidak mengandungi bahan kimia, susah la nak cari ? Aku ikut je cakap mak aku, “Jangan guna gincu, takut bibir rosak” Sebab aku nak jadi anak yang baik, aku tak pernah beli :P


3.       Setiap kali pergi Toilet, basuh bibir dengan air untuk elakkan kekeringan =è

4.       Lebih baik banyakkan minum air putih, bersih lagi dari air paip yang kamu basuh bibir tadi tu. Elakkan minum air berkabonat. Its happen bila aku dinasihatkan minum banyak air putih kerana asma. Aku rasa air putih ni adalah salah satu sebab aku ramping [perasan]  Air putih jugak untuk bibir merah ingat tu !


5.       Tak perlu merokok. Tak hairanlah kalau kau nak merokok sekalipun, sebab kak angkat aku merokok, bibir merah what.

6.       Tak perlu nak benci benci kat orang atau sesiapapun  boleh jadi darjatnya lebih tinggi dari kamu, mungkin dia mati sempat bertaubat. Ingat Syurga Neraka bukan urusan kita.


7.       Thus, yang ni je lah yang aku tahu, aku tak reti nak lukis lukis mata bagi besar. Lens? Ouh tashukaaa.  Untung la sapa yang pandai lukis . Aku keluar dengan mata yang sembap bengkak. Kadang kadang malu nak berdepan dengan orang. Malu mata sembap sepet sepat bagai. Taksuka nangis malam2, kalau aku nangis malam, bangun pagi mata aku sepet tahap tak boleh nak celik. So kalau aku nak nangis, aku akan nangis waktu pagi atau petang janji siang. Sobs . Cari waktu sesuai gitu. Pernah aku buat experiment lukis mata, hasilnya  mata aku seperti ditumbuk The Rock, aku memang  tak pernah reti. Kalau aku reti mesti aku tergedik2 nak lukis, pernah jugak terhingin tapi bila fikir nak cuci susah cam na pula dengan solat? Consider tak payah lukis. Tak halang pun kamu nak lukis, lukis je la, kemonnnn lah tak payah nak emo2, satgi nangis2 cakap Cik Memy tak bagi lukis mata, tak halang pun kamu nak cantik.


Wargh! Sepet.



35 Orang Terkentut:

yui said...

senyum pun ok gak klu nak bibir nampak cantik =p=p=p

Pesona Algebra said...

hihi, perli ya Yui. Nak kena ni.

cik bulan said...

haha..lenkali buat kat mata tuh..baru umphh

Pesona Algebra said...

hahak, sengal gileee :P
Tapayah , mata tu mmg asli dah..

cik bulan said...

amiza:buat le pop-up comment..senang sikit nk gossip

Pesona Algebra said...

Popup? ape tu ? haha

cik bulan said...

gi kat setting..pastuu comment buat pop-up comment..skrg ni kmu buat embed below post..;D

Pesona Algebra said...

Dah buat Cik Bulan , cer komen , kuang3.

cik bulan said...

pandai pon..haha

Pesona Algebra said...

dOne ! tq :')

cik bulan said...

aduyai..jadi tmpat testing lak eyh..hahahaha

Pesona Algebra said...

yeSs , berjaya ! hahaha.

mohdhazlan Dreadlock said...

salam ramadhan awk :)

pose rajin2 ..hehe


excellence!

Pesona Algebra said...

TQ yah , Awak pun Excel gak :]

Anonymous said...

haha...merah habis bibir..

Pesona Algebra said...

hihi, habis terus .

Teja Evalea said...

boleh ea??

Pesona Algebra said...

Rules number 2 sangatlah membantu.
Selamat beramal.

Asyraf said...

wah cantik bibir dalam gambar tu..

dya mohamad said...

thanks for the tips yaw.now i rase bibir i dah kembali seksi seperti anita sarawak.eheh:D

Pesona Algebra said...

hihihi

Ym.Bundle said...

tergoda tengok bibir♥♥..ekeke

Pesona Algebra said...

Susah Aa kalau camni bolih tergoda , kehkehkeh.

Unknown said...

bleyh pkai ker tips nie ?
how bout lip balm or lip ice ?

Pesona Algebra said...

Refer rules no 2.
Ofcos boley pakai.
Lip balm\Lip ice I dun noe :)

teynteyn the doll said...

ok ape mate sembab. ala2 korea gitu muahaha

Unknown said...

owh i see . .
emm . .
x sabar larh nk praktik kn tips 2 awk uh . . huhu ;)

Pesona Algebra said...

Teynteyn : TAkde la sampai mcm Korea, cuma mata tak besar jaw, kalau da mcm Korea kan cumil, hahaha.

Khairy : Selamat mencuba ;]
hihihi..

Diya Lolipop said...

Alamak sye tak bersalah sye xkentoto dsini haahah,okey2 macam best jer lg2 yg berus bibir tu hahaah

Pesona Algebra said...

hahaha, Protttttt! Opssss.

hazwan said...

cantek seh bibir die macam angelina jolie hahaha

HusnaShuib said...

fuh, nak berus bibir lah lpas ni. :D

Bella Rahim said...

ada tag utk kamu :)

http://belladailylife.blogspot.com/2011/08/qistina-first-give-away.html

Wanie said...

setengah org bibir tak payah letak pape dah merah..cam sy..huhu..klu lepas mkan je otomatik dh jadi mm pakai lipstik..

Anonymous said...

tips yang bagus... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...